Täna räägime televisioonist. Võiks ju mõelda, et mis seal nii väga ikka rääkida, aga on ikka küll.

Kolisime sisse juba sisustatud ja telestatud-internetistatud korterisse ja võtsime eelmise elaniku paketi üle. Meil on 20 kanalit baaspaketis + 20 vabalt valitavat. Kuna see oli eripakkumisel saadud pakett, siis oleks selle väljavahetamine väiksema vastu rohkem maksma läinud. Kogu see telendus maksab meil 50 CAD kuus + maksud. Või noh, tegelikult maksab 64 + maksud, aga meil on allahindlus 13 dollarit, nii et 50,97 + maksud.

Ühesõnaga. Meil on teler ja kanada telekanalid. Kuna Montreal ei ole mitte Kanada, vaid Quebec, on suurem osa kanaleist prantsuskeelsed. Nii palju me prantsust tönkame, et kokasaateid vaadata, aga uudiseid jälgime siiski peamiselt inglise keeles. Sarju vaatame samuti peamiselt inglisekeelsetelt kanalitelt. Kuna igal õhtul miskit vaatamisväärset siiski tuleb, siis on aja jooksul kogunenud mõned tähelepanekud selle kohta, mille poolest siinne tele eesti omast erineb. Siin on mõned neist, täiesti suvalises järjekorras.

Palju HD-telekanaleid
Ländlordi poolt korteriga kaasa antud teler on Full HD ja HD kanalid kuluvad marjaks ära. HD on nii uudised, filmid, sarjad, Discovery, NG ja teised. Paljudest kanalitest on olemas ka mitte-HD versioon

Põhja-Ameerika uudised
Uudistes domineerib tugevalt Põhja-Ameerika. Mitte ainult see, mis toimub Kanadas vaid ka see, mis toimub USAs. Näiteks CBC peale eksivad mujalt pärit uudised haruharva, selleks peab olema vähemalt mõni tulistamine või mingi kurioosum. Seda, mis Euroopa Liidus sünnib, siin uudistest teada ei saa, eriti, mis puudutab poliitikat või sporti. Kui inglismaal sünnib kahe peaga vasikas või kuskil kukub lennuk alla, siis jah, näeb midagi, aga muidu mitte.

Maailmas on kaks spordiala
… ja need on loomulikult jäähoki ja ameerika jalgpall. Kui uudiste lõpus on lõik spordiuudistest, siis 99% tõenäosusega mõnest hokitiimist või superbowlist. Seda, et on talv ja kuskil käivad mingid suusavõistlused, siin uudistest teada ei saa. Postimehest juhuslikult lugesin.

maxresdefault

Ilmateade on normaalne
Ilmateadet loevad normaalsed inimesed normaalsel moel. Vaba tekst, ladus jutt. Ilmateadustaja on programmimeeskonna osa. Käib suhtlus diktoriga. Ei räägita kõrgrõhuharjadest või frontidest, on soe-külm, sajab-ei saja. Ilmateade on inimestele, mitte sünoptikutele. Tõsi, suurem osa talvest on muidugi ilmateade olnud ühesugune, aga noh, see on juba teine teema.

BsMHYxACUAA3Ly1

Ei võeta end ülearu tõsiselt
Vt postituse päisepilti. Halloweeni ajal riietas ilmateadustaja end haikostüümi ja tegi ülekannet “morgist”. Mitte päris, muidugi. Jõulu ajal oli neil siin koleda kampsuni konkurss. Kummalisel kombel ei mõju kitšina vaid kuidagi normaalse ja orgaanilise uudistesaate osana. Vahel on muidugi imal ja lääge ka, stiilis “meie vaatajad saavad titepilte”, aga üldiselt on normaalne ja vaba stiil.

Oma sarjad
Kanadal on tohutult oma sarju, igal teemal. Mõrvamüsteeriumid, ajaloolised draamad, juurapõnevikud — mida iganes. Kui te neist midagi kuulnud pole, siis ei maksa imestada, ka nad ise pole sellega rahul, et need maailmas väga kõrgelt ei lenda.
Kanadalaste enda arvates on probleemiks see, et liiga palju tahetakse teha järgi ameerikat, aga kunagi pole võimalik ameerikat järgi sama hästi, kui ameerika seda ise teeb. Kanada sarjanduse eduloona tuuakse välja… Trailer Park Boys. Noh, millest me räägime?

trailer-park-boys1

Reklaamid
Kanada reklaamid on täiesti omaette maailm, vähemalt meie pilgu jaoks. Siin on mitmeid märkimisväärseid asju, mida eesti telekanaleil reklaamitavat ei kohta.

  • Sotsiaalreklaamid tüüpi A — anneta või toeta. Võid toetada Aafrika lapsi, aga võid toetada ka mingit kodumaist üritust.
  • Sotsiaalreklaamid tüüpi B — kas sa teadsid, et …? Siia alla käivad näiteks reklaamid selle kohta, et vastavalt kohtulahendile see ja see sul on õigus aastail 1995-2001 ostetud tehnikalt mingi raha tagasi saada. Aga siia käivad ka reklaamid, milles on proteesiga laps — kas ühe jalaga või ühe käega — ning reklaamitakse, et sellega tegeleb selline ja selline organisatsioon, uuri lähemalt.
  • Elu- ja tervisekindlustus. Eriti just suunatud vanematele inimestele: kui sa tavalisele kindlustusele enam ei kvalifitseeru, siis vali meid! Me ei küsi liigseid küsimusi ja odav on meie juures ka!
  • Lauatelefoni paketid.
  • Visiitkaardid. Täiesti tõsiselt, siin reklaamitakse visiitkaarditeenust. 10 dollari eest 500 visiitkaarti. Need on iga alustava äri jaoks KÕIGE tähtsamad, sest need näitavad, KES SA OLED. Telli kohe, muidu su äri ei õitse.
  • Tutvumisportaalid. See on lausa omaette kategooria.
    • Niisama tutvumisportaalid, kust leida järjekordset tsikki/kutti.
    • Keskealistele mõeldud, et kui oled 50+, siis tasub ikka spetsportaalist kaaslast otsida.
    • Alternatiivsed teenused, näiteks kristlastele mõeldud christianmingle.com.
  • Lumereklaamid. Ses mõttes, et nad heidavad nalja oma Kanada talve üle. Talv tuleb ootamatult, kas sul ikka on õiged rehvid all? Ei pea isegi olema talvega seotud asi, sa võid reklaamida ka väligrilli või kommi sellega, et “aga mis siis saab, kui lumi ootamatult maha tuleb?”.
  • Kastiga džiibid või mis iganes nende õige nimetus on. Õigel kanadalasel peab olema Ford F150 või 1500, sest ega sa mingi linnavurle ei ole, Kanada on ikkagi metsik maa, mis nõuab suuri autosid.

Kohalik Tallinna TV
Siin on ka Montreali kohalikud uudised, mis näevad välja nagu Tallinna TV, natuke kodukootud või nii. Uudised saab kätte, aga kui lülituda ümber mõnele üleriiklikule kanalile, siis on vahe märgatav.

6317455

… ja palju muud
Noh ja siis on muidugi veel sellised telekanalid ja saated.