Üritan avada kohalikus pangas kontot ja otse loomulikult on see oodatust teistsugune ja keerulisem protsess. Või siis oodatult.

Esmalt tuleb alustada sellest, et valisin välja ühe kõige edumeelsema ja odavaid teenuseid pakkuva väikese pangakese Kanadas. Neil ei ole igakuist kuutasu, mis Kanada suuremates pankades võib olla 4 dollarit, aga võib olla ka 30 dollarit. Lisaks ei ole neil ka teenustasusid tavapärasemate teenuste puhul, sest suured pangad küsivad – sõltuvalt paketist – iga liigutusekese eest samuti lisatasu. Näiteks võib olla, et tasuta on 20 transaktsiooni, edasi tuleb maksta. Võib olla, et paketis on piiratud arv tasuta sularahaväljavõtteid. Kaardimakse võib maksta dollarikese. Mida suurem kuutasu, seda väiksemad summad tuleb maksta iga liigutuse pealt – nii tundub. Aga loomulikult tuleb enamasti maksta tšekiraamatukese eest. Minu väljavalitud pangake Tangerine võimaldab tervelt 50 tšekki tasuta! Uus tšekiraamat maksab vaid 12.50, mis on oluliselt odavam kui mujal. Pangaautomaate leidub küll kahjuks vaid kesklinna piirkonnas, aga no saame ehk hakkama.

Konto loomine käis küll üllatuslikult lihtsasti interneti teel. Andsin oma andmed ja Social Insurance Numbri.  Loomulikult oli tarvis valida kolm salaküsimust (a’la Mis tänaval sa lapsena elasid?) ja valida turvapildike ja määrata turvalause, mida kuvatakse, kui panka sisse logid. Minu lause on “Tere tulemast kiviaega!”.

Sest selle koha peal sai lihtsus otsa. Selleks, et kontot täielikult aktiveerida, pean ma neile saatma tšeki, millega oma kontole raha kannan, kasvõi ühe dollari. Kas teile tundub ka, et selleks peaks mul juba kusagil olema mingi konto ja mingi tšekiraamat? Nagu telefoni aktiveerimiseks peab esmalt kuhugi helistama. Ülikoolis saadetakse mulle ka igapäevane wifi kood e-maili peale. Selleks, et internetti saada, on vaja internetti. Tšekiraamatu ma võiks saada sellest pangast. Isegi interneti teel tellida ja juba 1-2 nädala jooksul saadetaks see mulle kohale, aga selleks peaks mu konto olema aktiveeritud. Selleks, et kontot aktiveerida on vaja mida? Kas tõesti tšekiraamatut?

Aga nüüd see tšekk. See ei pea olema tingimata paberil postiga saadetud tšekk, kuigi ka see on üks väljapakutud variant. Neil on ka innovaatilisi lahendusi! Ma võin võtta oma väriseva käega kirjutatud tšeki ja sellest spets telefoniäpi abil pilti teha ja voila! Makse ongi tehtud! Nad on väga uhked selle võimaluse üle ja see töötab imehästi! See on järjekordne põhjus, miks see pank uuendusmeelne on.

Kirjutasin klienditeenindusse. Ootan huviga, mis nad hakkavad peale sellise imeloomaga, kes pole oma elus tšekiraamatut näinudki ja kes tuleb riigist, kus sellised asjad ammu unustusse on vajunud.

Kliendikaart, nagu pangakaarti siin nimetatakse, saabub nädala jooksul postiga. PIN saadetakse paar päeva hiljem, eraldi ümbrikus. Seni saan siis kaarti hellalt silitada.

Püsige lainel!